Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen sep 04 2024, 6:00 PM CET

Kjell Johnsen lämnar som VD för Tele2

Efter fyra år som VD för Tele2 AB (”Tele2”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) har Kjell Johnsen meddelat styrelsen att han kommer att lämna sin position. Kjell Johnsen kvarstår i sin nuvarande roll tills en efterträdare har utsetts.

-Jag vill tacka Kjell för hans stora bidrag till Tele2s utveckling under hans fyra år vid rodret. Under Kjells ledning har Tele2 etablerat en stark grund att bygga vidare på. Å styrelsens vägnar önskar vi Kjell all lycka med hans framtida åtaganden, säger Thomas Reynaud, styrelseordförande, Tele2.

Styrelsen har en väl etablerad process för successionsplanering. Kjell kommer att stanna kvar i bolaget tills en efterträdare har utsetts och för att säkerställa en smidig överlämning.

-Det har varit ett nöje och ett privilegium att driva Tele2 under de senaste fyra åren. Vi har åstadkommit mycket tillsammans och återgått till tillväxt inom alla större områden med en stark balansräkning och ett starkt kassaflöde. Det känns bra att kunna överlämna ett bolag med en stark utmanarkultur och ett stort fokus på hållbarhet till nästa VD som kommer skriva ett nytt kapitel i Tele2s historia. Jag känner att det är rätt tidpunkt att föra stafettpinnen vidare, säger Kjell Johnsen, vd och koncernchef, Tele2.

Fredrik Hallstan, Head of External Communications, Tel: +46 761 15 38 30
Stefan Billing, Head of Investor Relations, Tel: +46 701 66 33 10

Denna information är sådan information som Tele2 AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 4 september 2024 kl. 18:00 CEST.

• IF_5F_6436.jpg
  • BF5A6844 1.jpg