Pressmeddelande Tele2 Sverige aug 28 2024, 7:30 AM CET

Fastighetsbolaget Easy Depot tecknar avtal med Tele2

Tele2 har ingått ett flerårigt samarbetsavtal med Easy Depot, ett storsatsande modernt fastighetsbolag som ska bygga kontor och lagerlokaler för småföretagare runt om i Sverige. Samarbetet innebär att Tele2 ska leverera konnektivitetstjänster och digitala lösningar i Easy Depots fastigheter för att möjliggöra en säker och effektiv förvaltning på distans.

Easy Depot är ett Malmöbaserat fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar moderna kontor och lagerlokaler för småföretagare. Bolagets mål är att etablera cirka 150 fastigheter inom de närmaste 7-10 åren. Easy Depot erbjuder sina hyresgäster anpassningsbara lokaler med flexibla hyresavtal i en hållbar miljö i syfte att skapa bästa möjliga förutsättningar för småföretag att växa.

– Vi är glada över förtroendet att få hjälpa Easy Depot att koppla upp deras fastigheter med smarta digitala lösningar. Vi kommer att skräddarsy vår leverans för att möta deras behov och önskemål att enkelt och snabbt kunna skala upp verksamheten, säger Sofia Ahlmark Hyvärinen, försäljningsdirektör på Tele2 Företag.

Tele2 hjälper Easy Depot genom att bland annat tillhandahålla säker uppkoppling för digitala lås, informationstavlor, sensorer i fastigheterna, säkerhetstjänster och verktyg för att kunna styra solcellsproduktion.

– Ett avgörande skäl till att vi valde Tele2 som leverantör var deras förmåga att tidigt hjälpa oss att utveckla en skalbar och framtidssäker digital lösning. Det förenklar vår fastighetsförvaltning och förbättrar framför allt kundupplevelsen, säger Sofia Wäborg, VD för Easy Depot.

Easy Depot kommer i genomsnitt ha 24 hyresgäster per fastighet. Varje fastighet och lokal kommer att ha standardiserade digitala lösningar i kombination med ett öppet nät där hyresgästerna själva kan välja sin tjänsteleverantör.

• Sofia Ahlmark Hyvärinen 1 High.jpg
  • easydepot.jpg