Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 29 2008, 10:00 AM CET

Säg det med en glass - skicka en glasscheck via mobilen

- Blommor i all ära, men vad svalkar bättre än en glass under varma vår- och sommardagar?
Vi har tidigare uttryckt vad vi tycker och känner via SMS och MMS. Nu kan Tele2s kunder även säga det med en glass! Från och med idag kommer alla Tele2s kunder att kunna köpa ett värdebevis via Tele2s mobilportal i form av en glasscheck, som de sedan kan SMS:a som en mobilkupong till någon de tycker om. Sedan är det bara att gå in i närmsta butik som säljer glass och hämta ut en valfri glass för det belopp man fått skickat till sig. Den som köper glassen får summan dragen på nästa månadsfaktura, om man har ett kontantkort dras beloppet på en gång. Och vilken glass är bättre att ge bort än klassikern Lakritspuck, som återuppstår denna vår.

- Vi satsar starkt på nyttotjänster i mobilen där mobiltelefonen blir som en förlängning av plånboken för de små enkla köpen. Nu är vi den första operatören som kan erbjuda våra kunder möjligheten att ge bort eller köpa en glass till en vän eller varför inte till dig själv, och betala via mobiltelefonen, säger Thomas Ekman, ansvarig för Privatmarknaden på Tele2. Man brukar säga "säg det med blommor" men vi tycker nu att det går lika bra att säga "säg det med en glass"!

Den mobila glassschecken kostar mellan 10-12 kronor utöver kostnaden för glassen. Om du till exempel vill köpa en glass till din vän för 15 kronor, är den totala kostnaden 25 kronor exkl. trafikavgift.

Glassar kan hämtas ut i följande butikskedjor: AG:s, Citygross, Direkten, 7-Eleven, Pressbyrån, EKO och Vi. De som inte har ett Tele2-abonnemang och som försöker beställa en glasskupong kommer att få ett SMS i retur med information om att tjänsten bara kan utnyttjas av Tele2-abonnenter.

För mer information om hur du köper en mobil glasscheck, vänligen se www.tele2.se/gb

________________________________________________________
Thomas Ekman, ansvarig Privatmarknaden på Tele2, tel. 08-56 26 47 07

För test av tjänsten, vänligen kontakta:
Annika Kristersson, Presschef Tele2 , tel: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25 miljoner kunder i 15 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på OMX Nordiska Börsen sedan 1996. Under 2007 omsatte bolaget 43,4 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.