Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 12 2007, 10:48 AM CET

Valfrihet får Täby att välja digital-tv från Tele2

Tele2 har slutit ännu ett avtal om leverans av digital-tv. Den här gången rör det cirka 2000 hushåll i Täby, som Tele2 tar över från den tidigare leverantören Com Hem. Ordervärdet beräknas till cirka 6 miljoner kronor. Det är tre större bostadsrättsföreningar i Täby som gått samman i en gemensam upphandling där valet föll på Tele2. Den flexibla lösningen där medlemmarna själva väljer kanalinnehåll är Tele2 ensamma om att erbjuda i Sverige.

- Vi såg genast fördelarna i Tele2s erbjudande som ger oss valfrihet i valet av tv-kanaler utifrån våra medlemmars preferenser. Det var ingen annan leverantör som kunde erbjuda en mer flexibel lösning och dessutom till ett riktigt bra pris, säger Hans Schyldt och Rolf Hållinder, medlemmar i den arbetsgrupp som gjorde upphandlingen för de tre bostadsrättsföreningarna i Täby centrumområde.

Täby-föreningarna har valt ett kanalpaket med 16 kanaler, varav fem kan bytas fritt av varje enskilt hushåll. Därutöver kan medlemmarna självklart välja att köpa till ytterligare färdiga paket eller enstaka kanaler bland Tele2s cirka 120 kanaler.

-  Vi ser väldigt positivt på avtalet med de tre Täby-föreningarna och ser fram emot att få erbjuda medlemmarna ett riktigt bra och skräddarsytt tv-utbud. Att föreningarna gått ihop i en gemensam upphandling har också inneburit en enklare upphandlingsprocess än om de förhandlat var och en för sig, säger Martin Cullberg, ansvarig för kabel-tv på Tele2 Sverige.

Martin Cullberg, ansvarig för kabel-tv på Tele2 Sverige, tel. 070-454 15 11 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 18 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.